Adelaide - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Marjo Schilder - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Marjo Schilder - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

09 Maart 2015 | Australië, Warrnambool

Woensdag 4 maart.
Vandaag koud!? En regen!?... We hebben echt geboft met het mooie weer van gisteren toen we alle hoogtepunten op de great ocean road bekeken. Vandaag was het vast veel minder geweest. We zijn vanmorgen in Port Fairy geweest. Schattig klein plaatsje. Doorgewandeld en lekker koffie gedronken in de plaatselijke Bakery met heerlijke taart! Daarna een flink stuk doorgereden en nu zijn we in Mount Gambier. Momenteel wordt hier geloof ik de remake van Alfred Hitchcock's film Birds opgenomen.... We worden gek van het vogelgeschreeuw! Hopelijk gaan ze zo allemaal lekker slapen.... Het is bijna donker! Iedereen op de camping staat te kijken wat er aan de hand is, gezellig....
In Mount Gambier is een vulkaankrater gevuld met water. Dat water is zo ontzettend staalblauw! In de zomer is het blauw turquoise en nu in maart verandert de kleur in staalblauw. Waarom? Dat is niet te verklaren dus.
Morgen gaan we weer een flink stuk rijden, op weg naar Adelaide.

Gisteren veel gereden. Aangekomen in Murray Bridge. Camping met niks. Beetje saaie dag dus. Vandaag doorgereden naar adelaide. Rond 12 uur aangekomen op de camping. Paniek! Geen plek en op de andere campings die we belden, ook niet. Er is nl een groot muziekfestival in de botanic Garden met honderden bandjes en een groot festival met straatartiesten. Mad March heet dit weekend omdat er zeker 6 grote evenementen zijn! Na veel rond bellen en geen plek ging Henk maar weer naar de receptie om hulp vragen. De beheerder had medelijden met ons en versierde een plek ergens tussen gepropt! Zelfs met stroom! Hij is onze held! De camping zit echt tjokvol.
'S middags naar adelaide. De bus stopt voor de camping, echt ideaal! Heel gezellig daar. Allemaal optredens dus van straatartiesten. Henk werd al 2 keer uit het publiek gehaald om te helpen! Ja hij valt nogal op met zijn lengte! Wel lachen dus!
Net gegeten en nu nog even ons dagelijkse rondje kaarten.

9 maart.
Net aangekomen in motel. Vanmorgen de campervan ingeleverd. Daarna met de bus naar het centrum. Koffie en een bananenbroodje. Laatste rondje adelaide. Iedereen was nog vrij vandaag dus het was lekker druk. Nog gegeten, toen met de tram naar het motel. Natuurlijk eerst weer verkeerd gelopen maar nu zitten we riant hoor. Het kamperen met de campervan ging prima, de faciliteiten zijn erg goed in Australië. Goede douches en nette toiletten. Wasmachines, een keuken waar je kunt koken, afwassen etc. We hadden een camper voor 6 personen en dat was wel fijn; iets meer ruimte. Nu een prachtige motelkamer met eigen douche, toilet, bad, een zitje, een keukentje ....
We hebben het in adelaide zo heerlijk gehad. Het is een hele relaxte plaats, hele aardige mensen, zoals de beheerder van de camping die toch nog een plek voor ons regelde. We hadden geluk met al die festivals. Het was zo leuk op straat, overal optredens en artiesten. Gisteren zaten we op een terras en toen kwam er een meisje naar ons toe of we kaartjes wilden voor een extra show op het festival Fear and Delight. Iets met acrobatiek etc. Het waren gratis kaartjes. Nou ja, dachten we, we kijken wel. Mark had zeker zin om te gaan. Dus wij met de bus erheen. Het begon om 9 uur. We hadden priority met naar binnen gaan dus we liepen langs de enorme wachtrij, gingen voor en kwamen op het festival terrein. Reuze gezellig daar. Rond 9 uur meldden we ons voor de show en die was echt fantastisch! Daarna nog een afterparty dus we hebben ons erg vermaakt! Werd ons zo maar in de schoot geworpen!
Morgen vliegen naar Alice Springs. En woensdagochtend om 10 voor 6 in de ochtend worden we opgehaald voor onze 4-daagse outback tour. Spannend!

• 09 Maart 2015 - 16:28

Lucia Neeft:

Hoi, heb net weer even je stukje gelezen. We genieten hier met jullie mee hoor. De outback tour lijkt me fantastisch. Geniet ervan en doe iedereen daar de groetjes van ons.
    Lucia

• 09 Maart 2015 - 21:21

Jolande:

Hoi Marjo
    Heerlijk te lezen wat jullie allemaal mee maken.Wat een geweldig land is het.Geniet van de rest van de reis. Groetjes voor allemaal Jolande

• 10 Maart 2015 - 17:12

Joke:

Hallo allemaal, wat hebben jullie het lekker, en veel gezien, we genieten mee in Weesp. nog een paar dagen dan zien we jullie weer.
    liefs van ons.

• 11 Maart 2015 - 14:13

Bep Overbeek:

Dag lieve mensen, jullie op dit moment vast op één oor om uit te rusten van de eerste dag van de outbacktour. Dat zal wel zwoegen worden! In ieder geval heel veel plezier nog en veel groetjes uit Weesp van Bep en Rob en van (opa) Henk want die heb ik vanmorgen gesproken.

• 11 Maart 2015 - 22:10

Adri En Wilma:

Hoi Marjo,Henk,Adri en Mark

Wij vinden dat je erg leuk schrijft over jullie reis door Australie.
    Nog fijne dagen toegewenst en een goede reis terug.

Groeten van Adri en Wilma.

• 12 Maart 2015 - 17:02

Marlies:

Hoi Marjo,Henk,Adri en Mark

Wat een avontuur! Leuk dat je een blog hebt aangemaakt kunnen we het vanuit High Up meelezen wat voor een leuke tijd jullie daar hebben.
    Zo te lezen vervelen jullie je niet en is er elke keer wel weer een apart gebeurtenis.
    Geniet er van!!

Groeten

Marlies en Matija (+plus Jaap en Coenraad :) )

• 12 Maart 2015 - 22:29

Tineke:

Wat een leuke dingen maken jullie mee, leuk dat het zo op jullie pad komt.
    Lekker onbevangen en het komt altijd weer goed.

Nu jullie laatste dagen in Australië , in de desert, lekker warm zeker,
    Hier schijnt het zonnetje nu al de hele week, maar ' s- nachts vriest het.
    Geniet van jullie laatste weekje in het verre Australië.

Liefs van ons bertus en tineke,

• 14 Maart 2015 - 22:28

Ria Terlien:

Dag Schildertjes,
    Ik heb net jullie belevenissen weer even tot mij genomen, nog steeds leuk om te lezen. En geniet nog van jullie laatste dagen.
    Bedankt voor de mooie kaart en een goede thuisreis.
    Lieve groet Ria.