Op weg naar Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Schilder - WaarBenJij.nu Op weg naar Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Schilder - WaarBenJij.nu

Op weg naar Melbourne

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

01 Maart 2015 | Australië, Sydney

Dinsdag 24 februari. Na een nacht vol onweer en regen was het vanmorgen een stukje frisser. Gelukkig wel weer droog. We wilden vandaag naar Eden doorrijden. Dat is gelukt we zitten nu lekker op de camping. Vanmorgen was de eerste stop Narooma. Daar is de "Australian Rock" . Een grote rots met in het midden een gat uitgeslepen door wind en water met als vorm Australië. Hoe is het mogelijk vraag je je af. Er zouden daar ook zeehonden te zien moeten zijn, maar nee, niks gespot. Dan maar plaatsje in voor koffie. Henk even gezellig kletsen met de locals en hij kreeg inside information waar de zeehonden zaten! Dus weer terug, goed kijken tussen de rotsen en ja! Daar lagen ze te slapen. Zo schattig! Adri heeft nu ook een saelfie! Na een mooie tocht nu dus in Eden. Onderweg een paar keer gestopt op free rest area's want Adri wil ze testen....
Morgen gaan we op weg naar Lake entrance.

25 februari. Metha jarig!
Vandaag om 9 uur weggereden uit Eden. Lange rit vandaag met maar een paar stop mogelijkheden. Koffie onderweg. Ff free rest area checken voor Adri dus stop bij Genoa. Het zag er inderdaad goed uit maar we gaan er niet slapen! Bij Orbost gestopt voor een pauze. We zijn nu van NSW aangekomen in de staat Victoria. Rond 2 uur gearriveerd in Lake Entrance. Mooie camping, aardige beheerders met Nederlandse (verre) roots. Boodschappen gedaan, foto gemaakt bij de Jamie Oliver display in de supermarkt voor Henk en Adri, en toen een strandwandeling gemaakt. Prachtig strand, geheel verlaten, ongelofelijk al die ruimte..... Via de boardwalk teruggelopen naar de camping. Adri ging een andere route want hij wilde een pelikaan op de foto. Onderweg had hij een slang gezien zei hij. Brrrrr..... We zaten buiten in de zon en toen zei Mark, over slangen gesproken.... En hij keek veelbetekenend naar achteren. Ik zat al in de camper! Jongens lachen want ze bedoelden al de slagen voor elektra, water etc. Zucht, wat een humor! Vanavond lekker BBq gedaan in de camping kitchen. Daar staan elektrische bbq's die iedereen mag gebruiken. Mark had dit keer de hamburgers gemaakt, erg lekker! Morgen gaan we naar Traralgon. Maar eerst naar Raymond island. Dat schijnen heel veel koala's te zijn. We kunnen daar met een Ferry heen. Was een tip van de beheerders. Toen ik het vanavond vertelde aan Aussies, hadden zij er nog nooit van gehoord! Ik, een Nederlandse! Die tips geeft aan Australische mensen! Het moet niet gekker worden!
26 februari
Vanmorgen redelijk vroeg weggereden van de camping op Lakes Entrance. We wilden vandaag naar Raymond 's eiland on daar koala's te spotten. Het was nog best een stukje rijden maar daar aangekomen zijn we met een soort pontje als voetgangers overgevaren. Op het kleine eiland, 500 inwoners, kun je een koala walk doen. En ja hoor omhoog kijkend ontdekten we de ene na de andere koala! Zo schattig! We liepen gezellig kletsend en turend door tot Henk er een op de grond zag zitten bij een boom. Maar dat was niet goed. Als ze op de grond zitten dan zijn ze ziek! Dat was dus heel zielig. Bleek het ook nog eens een koala baby te zijn... Verstoten door zijn moeder. Een bewoonster belde de koala sanctuary en koala baby werd door hen opgehaald. Ze was erg ziek en of ze het gaat redden is nog maar de vraag.... We gaan Suzie, de beheerster, nog mailen goe het is afgelopen, dus dan horen jullie het ook!
Vandaag een andere rit, niet meer tussen de bossen door maar nu veel meer uitgestrekt platteland. Soms met honderden koeien en schapen. Rond 3 uur aangekomen op de camping in Traralgong. We zitten. U lekker buiten nadat we een rondje door het plaatsje hebben gemaakt. De jongens gaan het zwembad nog even onveilig maken met een balletje en ik zit aan een wijntje met een spannend boek. Morgen gaan we op weg naar Philip eiland! Pinguïns knuffelen!
28 februari
Vandaag al heel vroeg vertrokken. Richting Melbourne. We moesten daar de camper omruilen omdat de oude camper tal van mankementen vertoonde. Nu hebben we al onze spullen omgeruild en zitten te wachten op de administratieve afhandeling.....
Dan gaan we op zoek naar een campsite in Melbourne. We willen hier wel een dag of 2 a 3 blijven.
We hadden echt het allerlaatste plekje op de Big4 camping! Geluk dus. Er schijnt een of andere grote show in Melbourne te zijn dus alle camping plekjes zitten vol. Leuke camping, aardige mensen. We zijn vanmiddag meteen Melbourne ingegaan. Wandeling in het centrum en naar de Rod Laver arena (tennis court). Lekker wat gedronken in een heel gezellig straatje, toen de tram weer naar de camping. Prachtig weer, ruim 30 graden. Nu flink regen en onweer! Geprobeerd papa te bellen met de munttelefoon, maar dat lukte niet. Morgen in Melbourne maar een nieuwe poging wagen.

Gisteravond dus naar de pinguïn parade geweest op Philip eiland. Tegen zonsondergang komen honderden dwergpinquins aanspoelen op het strand. Dan waggelen ze heel voorzichtig naar hun holen toe. Echt zo schattig. Op het strand staan meeuwen en die vormen een soort barricade voor de mini pinguïns. De pinguïns staan echt te wachten tot ze met een groepje zijn en dan gaan ze met elkaar langs die k... Meeuwen! Daarna zie je ze scharrelen in de duinen. Echt zo lief. We hadden kaartjes gekocht want je kan er niet zo maar in. Het gaat heel gecontroleerd.
Morgen dus weer een dagje Melbourne. Naar het circuit in Albert Park en verder zien we wel!

• 01 Maart 2015 - 16:11

Lucia Neeft:

Hoi Aussie gangers, wat leuk weer om al die verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee! Ik zie dat de site het weer goed doet marjo, de verhalen zijn weer geplaatst. Heel veel plezier en blijf de updates sturen. Groetjes, lucia

• 01 Maart 2015 - 16:17

Bep Overbeek:

Dag lieve mensen,
    Deze zondagochtend begint voor mij met het lezen van jullie belevenissen en dan kijk je boven aan het verslag en zie je dat bij jullie de zondag er al weer bijna op zit. Vreemd idee eigenlijk dat jullie een hele dag op ons voorlopen! Maar het blijft ontzettend leuk om de verslagen te lezen ook al hebben we er wel een paar dagen op moeten wachten voordat ze hier waren. Wat een andere wereld en wat zullen jullie er van genieten. Nog veel plezier bij het vervolg van de reis. Veel groetjes van Bep en Rob.

• 02 Maart 2015 - 13:00

Ria Terlien:

Dag Schildertjes,
    Heel interessant en gezellig om jullie te volgen, wat een belevenissen zeg en ik zie heel veel natuur en dieren langskomen. Kijk uit voor die slangen als ze honger hebben ben je de pieneut! Geniet ze!!!

• 03 Maart 2015 - 13:18

Elly Van Amerongen:

Hallo vakantiegangers.
    Ik ben ook weer helemaal bijgelezen. En vond het al zo gek dat het verslag van 3 maart, dat is dus vandaag, er al opstaat maar ik had natuurlijk niet aan het tijdsverschil gedacht.
    Jullie zien wel ontzettend veel zo he met de camper door het land trekken het lijkt mij ook geweldig.
    Geniet er nog maar lekker van. Veel groetjes van Fred en Elly

• 12 Maart 2015 - 22:51

Erik En Nel:

Hoi lieve vakantiegangers,

Beetje laat, maar nu toch jullie verslag gelezen. Echt heel leuk om te lezen wat jullie zien en wat een avonturen jullie meemaken. Bijzonder lijkt het mij die koala's in de bomen te zien hangen en de mini-
    pinguïns die worden tegengehouden door k- meeuwen, haha echt Marjo!! Geniet er nog lekker van,
    dat gaat jullie vast lukken.
    Liefs van Erik en Nel